Van Suez naar Hurghada - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Max IJspeerd - WaarBenJij.nu Van Suez naar Hurghada - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Max IJspeerd - WaarBenJij.nu

Van Suez naar Hurghada

Door: Max IJspeerd

Blijf op de hoogte en volg Max

31 Oktober 2012 | Egypte, Hurghada

Hee everybody!

Daar ben ik dan, in Hurghada (Egypte) Na bijna 2 weken alleen maar op het water te hebben gezeten heb ik gister voor het eerst weer voet aan land gezet, weliswaar op een onbewoond eiland, maargoed. Vandaag ben ik aangekomen in de haven van Hurghada, een redelijk grote stad met de benodigde Restaurantjes, bar's , shopping centra's , etc..

De eerste dag vertrokken we vanuit Suez naar de eerste ankerplaats. Ras Sudr. Daar hebben we een nachtje geslapen, lekker gezommen en verder niet veel geks gedaan. De volgende dag moesten we een afstand afleggen van 10 mijl. Dat is 18km, en normaal gesproken doen we er veel meer op een dag. Maar het was lekker ontspannend en we hebben zelfs een vis gevangen. Een dikke tonijn van ongeveer 6-7 kg. Daar konden we wel 2 dagen van eten. We hadden zelfs genoeg om Gavin nog wat te geven.
De derde dag ging ik voor het eerst snorkelen met Gavin en mn pa. ( Gavin is de man van de Catamaran). Het koraal is erg mooi en de dingen onder water zijn schitterend, schelpen, vissen , rots en koraal. Die middag ook voor het eerst aan wakeboarden gedaan. Superleuk, als het je lukt je board op het water te krijgen. Nog niet zo makkelijk..
Andere mensen haalden ook hun "speeltjes" te voorschijn. Een bijbootje met zijl, een kiteboard, nog meer bijbootjes en zo vermaakte zich iedereen wel. Die dag heb ik met een dolfijn gezwommen! Serieus, als het je ooit overkomt dat je voor het eerst gaat snorkelen , en je ziet 2 meter onder je een dolfijn, dan is dat echt gaaf! Ik kon hem horen, hoe hij zijn piep-geluid maakt en zag hoe hij onder me zwom. Mooi gezicht!

De volgende dagen heb ik nog veel gezwommen en gesnorkeld met gavin. Gavin ving veel vis die hij dan op de catamaran schoonmaakte en ons meegaf om op te eten.
Helaas gaat het vervelend worden dat we niet aan land mochten. Dus om de tijd te doden heb ik een boek gelezen. maargoed 225 paginas in 10 uur, dan heb je ook alweer genoeg gelezen haha.
gister kwamen we an op het laatste eilandje voor hurghada, daar was niks, en niemand die ons iets kan verbieden. Dus ben ik met Lo, de organisator van de Rally naar land gegaan met zijn 2 honden. Paar mooie schelpen gevonden en stukje gelopen. Al gauw daarna begonnen zijn honden (zoals al eerder in suez toen de ene de ander zijn oog er bijna uitbeet. ) te vechten. Lo eentje in zijn nek gegrepen en ik de andere, teruglopend naar de boot. Vandaag dan eindelijk weer Stroom, water (ja het water was eergister op!) en internet! Bevalt me ook wel weer na 2 weken zonder land onder mn voeten. Hier blijven we wel een tijdje. Ik heb vandaag al weer lekker pizza gegeten en cola gedronken, dingen die ik niet meer zo vaak doe! :D

Genoeg voor nu, eerst maar eens een maandje in hurghada liggen, misschien nog wel langer..

Groetjes max

  • 31 Oktober 2012 - 20:38

    Just Jongkees:

    Supervet dat je dit doet, is echt iets anders.
    Prachtig die tonijn.. 25 euro per kilo heb ik net opgezocht (Weet niet dat echt zo is, maar weet wel dat tonijn duur is, dus ik geloof het wel). Dure maaltijden ^^

    Water op.. Hebben jullie niet een filteringsysteem of iets dergelijks op de boot zitten?

    Nog veel plezier/ succes man!

  • 31 Oktober 2012 - 20:38

    Just Jongkees:

    Supervet dat je dit doet, is echt iets anders.
    Prachtig die tonijn.. 25 euro per kilo heb ik net opgezocht (Weet niet dat echt zo is, maar weet wel dat tonijn duur is, dus ik geloof het wel). Dure maaltijden ^^

    Water op.. Hebben jullie niet een filteringsysteem of iets dergelijks op de boot zitten?

    Nog veel plezier/ succes man!

  • 31 Oktober 2012 - 20:45

    Max IJspeerd:

    Joo Just!
    Jah tonijn was super lekker, en er zijn er hier genoeg van haha! we hebben 2 tanks voor 1000 liter water , maar we waren 2 weken onderweg, zonder bij te kunnen vullen en dat is zon beetje 70 liter per dag voor 5 man! haha we hebben geen watermaker aan boord ( sommige andere boten hebben dat wel, die zijn al jaren onderweg!) maar wij hebben genoeg drinkwater in flessen aan boord. Maargoed leuk wat van je te horen. groeten vanuit egype, naar brazilie :P

  • 31 Oktober 2012 - 20:45

    Max IJspeerd:

    Joo Just!
    Jah tonijn was super lekker, en er zijn er hier genoeg van haha! we hebben 2 tanks voor 1000 liter water , maar we waren 2 weken onderweg, zonder bij te kunnen vullen en dat is zon beetje 70 liter per dag voor 5 man! haha we hebben geen watermaker aan boord ( sommige andere boten hebben dat wel, die zijn al jaren onderweg!) maar wij hebben genoeg drinkwater in flessen aan boord. Maargoed leuk wat van je te horen. groeten vanuit egype, naar brazilie :P

  • 01 November 2012 - 18:23

    Yvonne Korshuize:

    Hey Max, Hier een berichtje van je moeke!.
    Leuke blog, maar ik had een en ander al van je gehoord gisteren via de skype!
    have fun!! en genieten!!!

  • 01 November 2012 - 18:23

    Yvonne Korshuize:

    Hey Max, Hier een berichtje van je moeke!.
    Leuke blog, maar ik had een en ander al van je gehoord gisteren via de skype!
    have fun!! en genieten!!!

  • 07 November 2012 - 18:14

    Petra Janneke Van Kalken:

    Hoi Max!
    Wat leuk om al jouw verhalen te lezen! Je kent me helemaal niet, maar ik ben de nicht van je vader.
    Op de verjaardag van jouw opa, dat was vlak voordat jullie vertrokken, had ik het er al met je vader over, of hij verhalen op internet ging zetten. Nu doe jij het en ik vind het heel leuk om te volgen!! Je schrijft het ook heel leuk op! Ik zie het allemaal voor me en ben stinkend jaloers!!!!
    Doe je de groeten aan je vader alle anderen aan boord van mij. Ik kijk uit naar je volgende blog!!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Foto: Samen met mijn broertje in Palma de Mallorca Begin van de reis: 9 Juli 2012 Bezochte Landen tot nu toe: (met de boot) - Nederland - België - Frankrijk - Spanje (Noord) - Portugal - Spanje (Zuid en Mallorca) - Italië (Sardinië, Sicilië en Vulcano) - Griekenland

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 6950

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

9 Juli, vertrek Hindeloopen

Landen bezocht: