Begin van mijn 1/2 wereldreis (9 juli) - Reisverslag uit Mílos, Griekenland van Max IJspeerd - WaarBenJij.nu Begin van mijn 1/2 wereldreis (9 juli) - Reisverslag uit Mílos, Griekenland van Max IJspeerd - WaarBenJij.nu

Begin van mijn 1/2 wereldreis (9 juli)

Door: Max IJspeerd

Blijf op de hoogte en volg Max

25 September 2012 | Griekenland, Mílos

Hoi allemaal,

Ik zit nu net op een terrasje ergens op het eiland Milos in Griekenland, het is heerlijk weer en mn koude Cola is alweer op, maar hey, hoe kom ik hier eigenlijk?
Via 2 ouwe klasgenoten die deze site ook gebruiken ben ik hier terecht gekomen. Ik zal jullie eerst vertellen met wie ik de rijs maak, en waarmee.

9 Juli vertrok ik vanaf het huis van mijn vader, samen met hem, zijn vriendin en hun twee kinderen van 3 en 4 reden we naar Hindeloopen waar de Boot van mijn vader lag. De boot heet Max, is 50 ft lang (15m) en voorziet mij van een eigen slaapkamer, er zijn 2 badkamers, woonkamer met tv, een bureau en keuken. Voor de rest nog 2 slaapkamers en dat was hem wel zon beetje..

Ohja, het belangrijkste natuurlijk, de boot is een zeilboot! Niet dat je denkt dat we met volgas gewoon even naar de andere kant van de wereld varen. Nee, we beginnen onze zeiltocht samen met mijn zus en haar vriend. Vanaf Hindeloopen gaan hun mee tot aan België (Oostende) waar ze ons als iets eerder verlaten dan gepland, doordat de vriend van m'n zus voor zijn studieherkansingen moet leren. En eerlijk gezegd, de eerste dag was hij zo zeeziek geweest, dat er haast geen plezier aan te beleven was voor hem!
Vanaf Oostende zijn we dan met z'n 5en verder gegaan naar Dunkerque (Frankrijk), zijn we in calais geweest, en vanaf daar in een keer naar Cherbourg. De eerste baai van Frankrijk was dus een feit.
Vanaf daar ook weer na een pauze de tweede baai in een keer gepasseerd, en toen we ergens in de buurt van brest een klein haventje in wouden, moesten we op zoek naar een duiker, ons eerste probleem: waterplanten in de schroef!
Na 2 dagen wachten konden we verder, zijn we over de baai van biscaje gezeilt in 2 nachten.Ik geloof dat de eerste stadt in Spanje La coruna was, maar dat weet ik niet meer zo goed. Maargoed, omdat ik een heel stuk verhaal moet inhalen, zal ik het niet al te lang maken..

Vanaf La Coruna nog een keer een tussenstop gemaakt en toen naar Cascais, een hele mooie stadt net voor Lissabon. Op dat moment leefden we al bijna een maand verder, 6 augustus. En de 13de zouden mijn opa en oma met mijn broertje op mallorca komen. Dus hadden we nog 7 dagen tot ze aankwamen. We moesten dus gas geven!
2 nachten doorgezeilt, nog een keer een haventje gepakt om water te tanken en boodschappen te doen etc..
We zijn door de"street of gibraltar" gegaan waar je zo op Afrika kijkt!
Na de 2 nachten doorzeilen was het nog maar 3 nachten doorzeilen tot aan Palma, de Hoofdstadt van Mallorca waar het vliegtuig 13 augustus zou landen. Dat gaf ons een nacht rust voordat er 3 Man meer op de boot zouden komen voor gehele 3 weken!
Ik heb in het begin van mijn reis een Dagboek bijgehouden waar ik elke avond zelf in schreef, maar heeeel lang heb ik het niet volgehouden, omdat als je 2 nachten of 3 nachten doorzeilt, je al weer een aardig eind bent opgeschoten, maar je te moe bent om dan alles nog een keer op te schrijfen. Daarom kies ik nu voor waarbenjij.nu :)

Ik denk dat het al een heel verhaal is en dat ik maar een andere keer vertel over hoe het was op Mallorca ;)

Ciao, max

  • 25 September 2012 - 19:34

    Yvonne Korshuize:

    Hey leuk Max, dan hou je toch nog een beetje bij wat je allemaal meemaakt.
    En zo kun je ons ook een beetje op de hoogte houden.
    Heel veel lieve groetjes van ons allemaal en van Alex in het bijzonder!
    xx

  • 25 September 2012 - 20:02

    Max IJspeerd:

    Haha jah, is iets makkelijker dan het dagboek per hand bij te houden. Doe de groeten terug en alex in het bijzonder! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Foto: Samen met mijn broertje in Palma de Mallorca Begin van de reis: 9 Juli 2012 Bezochte Landen tot nu toe: (met de boot) - Nederland - België - Frankrijk - Spanje (Noord) - Portugal - Spanje (Zuid en Mallorca) - Italië (Sardinië, Sicilië en Vulcano) - Griekenland

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 6962

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

9 Juli, vertrek Hindeloopen

Landen bezocht: