Thailand, even wennen.. - Reisverslag uit Lahan Sai, Thailand van Max IJspeerd - WaarBenJij.nu Thailand, even wennen.. - Reisverslag uit Lahan Sai, Thailand van Max IJspeerd - WaarBenJij.nu

Thailand, even wennen..

Door: Max IJspeerd

Blijf op de hoogte en volg Max

20 December 2012 | Thailand, Lahan Sai

Hi there,

Alweer een dag of tien in Thailand, alles gaat zo snel, vooral de tijd.

Op de dag van aankomst was het even wennen aan de benauwdheid. De hitte ging opzich nog wel, vergelijkbaar met egypte, alleen is het hier meer benauwd. We moesten 6 uur rijden van het vliegveld naar het huis van de familie van papa´s vriendin. Ik was zo moe, van 6 uur bus rijden, 2 uur vliegen, 8 uur wachten, nog eens een uur of 6/7 vliegen in 3 dagen tijd, dat ik na een paar uur in de auto in slaap viel, en even later waren we al thuis.

Volgende dag lekker uitgeslapen. De mensen beter leren kennen.

Ik moest even wennen aan de levensstyle van deze mensen. Ongeloofelijk snel heb ik me er toch aan gewend, dat het kan gebeuren dat er allemaal diertjes in je kleding zit, die daar ongemerkt in je tas zitten rond te lopen, en die je bijten als je je kleding aan hebt gedaan.
Ook normaal is het als je onder de douche staat, en je kijkt omhoog dat je een soort van hagedis ziet lopen over het plafond. En kakkerlakken, oh ja, die zijn hier maar al te graag. S´avonds lopen er zat rond buiten, er wordt geprobeert ze buiten te houden met gif, maar het komt wel voor dat je zo af en toe een paar dooie kakkerlakken tegenkomt(in de keuken, woonkamer, wc..).

Muggen zijn er ook, maar daar kijk ik al niet meer naar om..

Verder heb ik veel mooi´s gezien. Een olifant op de markt bijvoorbeeld.

Ik ben laatst met Jae, een van de neefjes (17 jaar) naar een meertje geweest, super mooi daar en lekker eten!

Ik speel veel voetbal weer (eindelijk!!) na 5 maand... Ik kan elke dag wel spelen met genoeg anderen, op een veld met zand en gras, maar verder goed georganisserd met tribunes en goede goals met netten.

De taal blijft heel lastig, maar sommige woordjes kan ik al. Als ik door de straat loop en ik hoor bijvoorbeeld farang, dan weet ik dat ze het over mij hebben (farang betekent tourist) :D

Binnenkort gaan we voor iets langere periode naar het zuid-oosten aan de kust en de ijlanden bekijken. Ko chang is er een van.


tot gauw, mak , want zo heet ik hier. de X blijkt lastig, net als de S, want chris heet niet chris maar kit of chrit, en carlos heet carlot.

Wel leuk dat mn pa zo af en toe nog max tegen me zegt..

  • 24 December 2012 - 19:17

    Ronald Ijspeerd:

    hee max mooie farang hier gaat alles goed bezig met serious request is in enschede hele stad op zijn kop veel goede artiesten verder komt de kesrt veel plezier in tailand en pas op dat je niet aan een tai blijft hangen zijn gek op farang leuk weer wat van je gelezen te hebben groetjes je oom

  • 24 December 2012 - 19:17

    Ronald Ijspeerd:

    hee max mooie farang hier gaat alles goed bezig met serious request is in enschede hele stad op zijn kop veel goede artiesten verder komt de kesrt veel plezier in tailand en pas op dat je niet aan een tai blijft hangen zijn gek op farang leuk weer wat van je gelezen te hebben groetjes je oom

  • 24 December 2012 - 19:17

    Ronald Ijspeerd:

    hee max mooie farang hier gaat alles goed bezig met serious request is in enschede hele stad op zijn kop veel goede artiesten verder komt de kesrt veel plezier in tailand en pas op dat je niet aan een tai blijft hangen zijn gek op farang leuk weer wat van je gelezen te hebben groetjes je oom

  • 27 December 2012 - 14:32

    Max IJspeerd:

    Hoi ronald! Ik zag dat er 12 miljoen is opgehaald! wat een bedrag, en mooi dat t in enschede gebeurde! Ben nu ergens aan de zuidkust, heel mooi hier. Ben vandaag in soort dierentuin geweest met (crocodile farm) met crocodillen show, een man die zijn hoofd in de kop van een crocodil legt.. heel indrukwekkend!

    Verder alles goed met mij en de rest. Je hoeft niet bang te zijn dat ik ergens blijf hangen of aan iemand.

    We gaan binnenkort weer terug naar de familie van noi, oud en nieuw vieren en de verjaardag van carlos.

    groeten aan de rest, max

  • 28 December 2012 - 17:11

    Opa En Oma Ijpeerd:

    we hebben weer genoten van jou mooie blok,10 met een griffel. fijn dat je het naar je zin hebt,en dat je het allemaal zo mooi vind,geniet er maar van.alvast een mooie jaarwisseling gewenst .groeten aan allemaal. opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Foto: Samen met mijn broertje in Palma de Mallorca Begin van de reis: 9 Juli 2012 Bezochte Landen tot nu toe: (met de boot) - Nederland - België - Frankrijk - Spanje (Noord) - Portugal - Spanje (Zuid en Mallorca) - Italië (Sardinië, Sicilië en Vulcano) - Griekenland

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 2493
Totaal aantal bezoekers 6961

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

9 Juli, vertrek Hindeloopen

Landen bezocht: