Hurghada en Cairo! - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Max IJspeerd - WaarBenJij.nu Hurghada en Cairo! - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Max IJspeerd - WaarBenJij.nu

Hurghada en Cairo!

Door: Max IJspeerd

Blijf op de hoogte en volg Max

23 November 2012 | Egypte, Hurghada

Hoi allemaal!

Alweer 3 Weken is het geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven, hoogst tijd voor een nieuwe!

In deze drie weken ben ik 2 weken in Hurghada geweest en 1 week in Cairo!

Nadat we aangekomen waren op 31-10 in Hurghada Marina, waren we blij weer aan land te kunnen. Die kans benutte ik maar al te graag om samen met Gavin en Andy (Onze buurman hier in de haven) tijd te besteden. We hebben veel gedaan, zoals hardlopen, mountainbiken, zwemmen, snorkelen, zijlen naar beneden gehaald en schoongemaakt, veel op stap geweest op zoek naar onderdelen voor de boten.
Ikzelf heb ook nog aan roeien gedaan, ik zou het nooit vrijwillig gedaan hebben, maar omdat onze buurman van 72 een roei-machine aan boord heeft en hem hier op had gebouwd, en hij mij soort van uitdaagde liet ik me niet kennen!

Wat bleek dus? Ipod aan, oordoppen in, Hardstyle aan en roeien maar! Beviel me wel, en nu doen het er meer van de groep, zelfs de Dames! Dus leuk om de tijden te vergelijken!

We zijn nog een dagje uit geweest met de boot. (nee, geen lucky of bill of dieka, maar gewoon met de zeilboot een dagje varen!)
We zijn naar 2 riff's gegaan om te snorkelen, hebben mooie vissen gezien, lekker gezwommen, gavin was weer eens op de boden verdwenen (Hij kan echt heel diep duiken!) en we hebben heerlijk gegeten!

De dag dat we naar Cairo gingen moesten we afscheid nemen van Gavin en Lica. Hun gingen 3 dagen daarna terug naar huis voor een paar maand.

In Cairo aangekomen op een vrijdag! De vrije dag hier voor bijna iedereen, dus gekkenwerk in de straten,t was net zo druk! File, toeteren, file en nog meer toeteren! Het tegenovergestelde van de heenweg, dat bestond uit sand, sand, sand links, sand rechts, en stenen.
Er waren grote stenen, kleine stenen, kleine groepjes grote stenen, grote rgoepjes kleine stenen etc etc ..

In Cairo heb ik het egyptisch museum bezocht, Het hoofd van Tutankhamun gezien, een masker van ca 11kg massief goud!
Nog veel meer oude dingen, beeldjes, oud papier, oude sieraden, mummy's! Heel mooi om gezien te hebben en erg indrukwekkend als je bedenkt dat het allemaal 1000nde jahren oud is!

De tweede dag in het 'museum of islamic art' geweest, heel mooi om eens gezien te hebben, aparte dingen gezien zoals een oude koran (een van de eerste in de geschiedenis) en oude tapijten, maar een keer is wel genoeg voor mij dat zou ik niet een 2de keer willen doen.

Dan , je zou het al kunnen raden, zijn we bij de pyramides geweest.
Héél indrukwekkend!!!
Ze zijn echt giga groot, en oud, zo oud wil ik nooit worden..
Ik ben in een pyramide in geweest, de gangen zijn heel klein en small, je kunt er niet staan! Je gaat met een soort trap naar beneden en komt na meters pas aan in een kleine ruimte waar vroeger een graf was van een van de hoge pieten.

Ik heb wel een paar foto's geplaatst op facebook ;)

Voor de rest hebben we veel rond gewandelt en dingen bekeken, gekke dinge gezien, bedelaars die zakdoekjes verkopen voor 10cent.
Op de weg naar de pyramiden sprongen zogenaamde 'hustlers' voor onze taxi om hem tot stoppen te brengen en vroegen heel opdringerig waar we heen gingen, of we naar de pyramides gingen en of we kamelen of paarden wouden kopen. NEE BEDANKT! :P

Ik heb gezien hoe een motor , tegen het verkeer in, bijna tegen een auto aanreed. Ik zag 4 mensen op een motor zitten, ik zag een bedelaar ruzie hebben met mensen op straat,ik zag soort van ultras (hooligans) door de straten lopen, het verkeer blokkerend en zingen voor hun club, ik zag stakingen, ik zag 6 Mobiele eenheden auto's op een plein vandaag, en nu hoor ik net dat er kantoren van de islamitische broederschap in de fik zijn gestoken. Ik ben blij dit allemaal mee te maken, want als kind in nederland zie je zulke dingen alleen op het nieuws, en wie weet wat de media allemaal verzint, opvrolijkt of erger maakt! Hier ben je er (bijna) bij!

Dat was zon beetje wat ik mee heb gemaakt, zal natuurlijk wel weer meer zijn, maar er gebeurt hier zoveel! Misscien maar iets vaker een blog schrijven dan...

dat was het voor nu, tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Foto: Samen met mijn broertje in Palma de Mallorca Begin van de reis: 9 Juli 2012 Bezochte Landen tot nu toe: (met de boot) - Nederland - België - Frankrijk - Spanje (Noord) - Portugal - Spanje (Zuid en Mallorca) - Italië (Sardinië, Sicilië en Vulcano) - Griekenland

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 6951

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

9 Juli, vertrek Hindeloopen

Landen bezocht: