Van Ismailia naar Suez - Reisverslag uit Suez, Egypte van Max IJspeerd - WaarBenJij.nu Van Ismailia naar Suez - Reisverslag uit Suez, Egypte van Max IJspeerd - WaarBenJij.nu

Van Ismailia naar Suez

Door: Max IJspeerd

Blijf op de hoogte en volg Max

18 Oktober 2012 | Egypte, Suez

Ismaïlia naar Suez:

Ismaïlia is in het midden van het Suez kanaal. De tocht door het suez kanaal is saai en wordt begeleidt door een pilot. Die pilot is meestal een gewone egyptenaar die z’n werk als belangrijk ziet, of zichzelf,kan ook. Maar in ieder geval is het verplicht die man op je boot te hebben als je door het kanaal vaart. Of we hem nodig hebben is een ander verhaal. De meeste pilots willen alleen maar een hogere snelheid. De minimale snelheid in het kanaal is 5 knopen per uur, dat is ongeveer 9km/h. Die snelheid hadden we dan ook afgesproken met de groep. Helaas hield zich daar niet iedereen aan, mede door hun pilots die hun pushen om harder te gaan zodat ze eerder naar huis kunnen, maar veel zin had het die dag niet, want we moesten 2 ½ uur wachten totdat een militaire oefening klaar was. Onze pilot was aardig, maar tegelijkertijd sneaky. Toen ik even 5 minuten beneden was, had hij al een andere boot ingehaald, en terwijl hij dat deed vroeg hij de volgende boot naast ons om een blikje cola! Wij hadden geen cola meer en onze meneer pilot moest per se cola hebben bij zijn gebakken turkenbrood. Ik gaf hem een glas ranja, daar moest hij het maar mee doen! Toen we aankwamen was het al 5 uur, dat betekent al dat het donker begint te worden. Ik heb s’avonds gezellig op de catamaran gezeten, met een paar lui van de groep, en om 8 uur lag ik in m’n bed. Volgende ochtend 07:30 hardgelopen met Gavin, de man van de catamaran. Veel te zien hier, maar nu we er al 3 dagen zijn, zijn we wel uitgekeken hier in Suez en willen graag naar het volgende plaatsje. De meerderheid van de groep gaat dit weekend naar Cairo, maar wij zullen vanuit Hurghada Cairo bezoeken. Maandag of Dinsdag vertrekken we daar naartoe, we zullen daar 2 weken over doen, dus tot dan!

Max

Foto: Samen met mijn broertje in Palma de Mallorca Begin van de reis: 9 Juli 2012 Bezochte Landen tot nu toe: (met de boot) - Nederland - België - Frankrijk - Spanje (Noord) - Portugal - Spanje (Zuid en Mallorca) - Italië (Sardinië, Sicilië en Vulcano) - Griekenland

Actief sinds 25 Sept. 2012